SIAPA KITA???

Alhamdulillah…selesai sudah satu amanah yang diberikan oleh penulis…amanah untuk menguruskan program Ihya’ Ramadhan dan Kemerdekaan di Akademi Pengajian Melayu pada malam semalam. Walaupun agak kepenatan, namun penulis berasa sangat puas. Penulis dapat rasakan nikmatnya apabila kita “memberi” daripada “menerima”.

SDR NIK SYAHIRUL APIZO BIN SAFIEN

Dalam program tersebut, telah diadakan satu slot ceramah yang disampaikan oleh Sdr Nik Syahirul Apizo B Safien yang mana penulis yang diberikan kepercayaan utk menguruskan slot tersebut. Penulis berasa sangat puas apabila rata2 para pendengar memberikan respon yg positif terhadap ceramah yang disampaikan oleh penceramah tersebut. Mmg rugi la sesiapa yang terlepas atau melepaskan peluang mendengarnya….


muslimin yg khusyuk mendengar ceramah


muslimat yang juga tgh syok mendengar ceramah


Antara pengisian yang diberikan, beliau memulakan bicara dengan para audience dengan soalan2 yang berkisar dengan remaja dan isu semasa. Beliau juga menerangkan bagaimana Nabi Yaakub menangisi dan meminta ampun segala dosa2 baginda kepada Allah kerana bimbang dosa2 yang masih ada akan diwarisi oleh keturunannya kelak. Dan realitinya, itulah yang berlaku pada masa ini. Ibu bapa yang telah melakukan dosa pada masa mudanya telah melahirkan anak2 yang hampir sama dengan perangai ibu bapanya. Inilah akibatnya jika manusia tidak sedar siapa dirinya, untuk apa dia dijadikan dan apa matlamat kehidupannya…dan yang lebih parah lagi, apabila manusia tidak bertuhankan ALLAH.

Akhir kalam dari penulis…
Sama-samalah kita memohon keampunan kepada Allah dengan penuh keinsafan dan didiklah diri menjadi seorang yang lebih baik dari sebelumnya agar generasi kita yang akan datang bakal menjadi seorang yang lebih baik dari kita…Amiin

Wallahua’alam

Today is....

DEMI MASA !!!

JUMLAH PELAWAT

Kata-Kata Mutiara

"WANITA yang ASLI ialah seorang wanita yang diibaratkan sebagai permata nilam yang sukar ditemui ketika ini,walau diselam ke dasar lautan,walau terbang ke pelosok awan,namun hasilnya akan memberikan gambaran bahawa nilai permata itu sukar ditemui.."

"Pemimpin tidak boleh dicetak, pemimpin tidak lahir di bilik kuliah, tetapi tumbuh sendiri dalam hempas pulas kancah, muncul di tengah-tengah masalah, menonjol dalam kalangan rakan seangkatan lalu diterima dan didokong umat" -Muhammad Natsir-

Dunia ini ibarat pentas lakonan,
Manusialah sebagai pelakon dan pengarah utamanya,
Al-Quran dan As-Sunnah itulah skripnya,
Malaikat itulah jurugambarnya,
Islam itulah jalan ceritanya,
Kiamat adalah akhir kesudahan penggambarannya,
Padang Mahsyar tempat penganugerahnnya,
Rasulullah s.a.w adalah pelakon terbaiknya,
Allah s.w.t adalah jurinya,
Syurga atau nerakalah trofi-trofinya

~Ust. Akil Hayy~

Laman Informasi

MARSIS

REAL

REAL

Universiti Malaya

Pro Mahasiswa UM

Akademi Pengajian Melayu

Siapa Saya

Foto saya
Tawau, Sabah Negeri di Bawah Bayu
Penulis memulakan pengajian di SK St Patrick, Tawau. Kemudian menyambung pengajian di SMK Kuhara, Tawau dan seterusnya melanjutkan pengajian di Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya. Penulis ialah mahasiswi dalam Jabatan Sosio Budaya dan Bahasa Melayu dan bercita-cita untuk menjadi seorang pejuang Islam yang tegar sekalipun penulis bukanlah dari latar belakang aliran agama.

jom sembang sat...


ShoutMix chat widget

Hidup Mahasiswa!!!

Hidup Mahasiswa!!!

pengikut